Revolution_2.0 (the NERIT)

Α: Τι γίνεται ρε με την ΕΡΤ ;

Β: Που θες να ξέρω ;

Α: Δεν άκουσες τίποτα ;

Β: Δεν ασχολούμαι…

Α: Καλά δε σ’ ενδιαφέρει καθόλου ;

Β: Κι άμα μ’ ενδιαφέρει τι έγινε ; Θα κάνω τη διαφορά ;

Α: Δε μπορεί να σκέφτεσαι έτσι ρε φίλε. Αυτή η σκέψη κάνει τη ζημιά….

Κάπου εδώ ο κος Β σκέφτεται την επόμενη πρόταση που θα ακούσει. Είχε την τύχη να την ακούσει συνοδευόμενη από ένα σωρό κλισέ επαναστατικότητας από κάθε λογής ανθρώπους τα τελευταία χρόνια.

A: …Δεν είσαι μόνος σου, είμαστε πολλοί. Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά !

B: Εσείς είσαστε πολλοί κι εμείς όμως είμαστε πολλοί και ξέρω κι άλλους που διαφωνούν και με μένα και με σένα και είναι κι αυτοί πολλοί κι έχει κι άλλους, τέταρτους, που διαφωνούν με όλους μας μαζί και είναι κι αυτοί κάμποσοι. Τόσους ξέρω μόνο εγώ. Είμαι σίγουρος ότι κι εσύ θα βρεις άλλους τόσους διαφορετικούς.

A: Όλοι το ίδιο είμαστε, εδώ διαφωνώ ! Όλοι έχουμε τις ίδιες αξίες τα ίδια ιδανικά και όλοι στερούμαστε καθημερινά. Το ζωνάρι έχει σφίξει όσο πάει. Σε λίγο θα μας πέφτουν τα παντελόνια. Αυτή ίσως να είναι η τελευταία μας ευκαρία…

B: Η τελευταία μας ευκαρία να κάνουμε τι ;

A: Να τελειώνουμε μ’ αυτή τη χούντα. Δεν πάει άλλο ρε φίλε. Μας φέρονται σαν κοπρόσκυλα.

B: Και πώς θα το κάνεις αυτό ;

A: Μια από αυτές τις μέρες το ποτήρι θα ξεχειλίσει θα το δεις. Θα βγει ο κόσμος στους δρόμους και θα τα κάψει όλα μέχρι να φύγουν με το ελικόπτερο.

B: Μια απ’ αυτές τις μέρες θα έρθει η Παρασκευή και μετά το Σάββατο. Θα βγει ο κόσμος στους δρόμους και θα θέλεις μια ώρα μέχρι την Καλλικράτεια.

Οι φωτογραφίες είναι προπέρσινες. Δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει πολλά από τότε. Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο έχουμε σήμερα τη δυνατότητα να περνάμε μια βόλτα από τα ΙΚΕΑ πριν τη διαδήλωση. Είναι μακριά πλέον τα ΙΚΕΑ. Η βενζίνη είναι πολύτιμη και το λεωφορείο είναι για την πλέμπα, το Σαββατοκύριακο πλησιάζει και πρέπει και να μπανιαριστούμε. Οπότε το καρτελάκι της κατσαρόλας μάλλον δεν θα υπάρχει. Το καλό είναι ότι σύμφωνα με διάφορους προέδροσυνδικαλιστές και πρυτανοβουλευτές αρκούν πέντε μέρες αντίστασης των εργαζομένων της ΕΡΤ και μια 24ωρη πανελλαδική απεργία για να έρθει η πολυπόθητη ανατροπή. Οπότε το χάνουμε αυτό το ΣΚ αλλά το τριήμερο είναι όλο δικό μας.

Επανάσταση λοιπόν μέρος β. Copy Paste από Βικιπαίδεια

Με τον όρο Επανάσταση χαρακτηρίζεται η ενέργεια του “επανίστασθαι” δηλαδή της γενικευμένης εξέγερσης που μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους είτε θρησκευτικούς, είτε πολιτικούς, ή ακόμα ο συνδυασμός και των δύο, (π.χ. ιρανική επανάσταση) με απώτερο σκοπό είτε την επιβολή ενάντια του κράτους, είτε την ανατροπή του καθεστώτος. Έτσι υπό αυτή την αντίληψη ο όρος απαντάται ως “πολιτική επανάσταση” και ως “θρησκευτική επανάσταση”

Επίσης με τον ίδιο όρο χαρακτηρίζεται και κάθε θεμελιώδης μεταβολή που μπορεί να επέλθει στην επιστημονική γνώση και κατ΄ επέκταση σε ριζική μεταβολή μιας υπάρχουσας κατάστασης.

Γενικά η επανάσταση κρίνεται ως κοινωνικό φαινόμενο τόσο κατά τα αίτια όσο και για τους σκοπούς που πραγματοποιείται.

Οι φράσεις κλειδιά είναι “επιβολή ενάντια στο κράτος” και “ανατροπή του καθεστώτος”. Δεν χωρά αμφιβολία. Οι ιδέες αυτές γυρίζουν στο κεφάλι του Έλληνα εδώ και τρία – τέσσερα χρόνια περίπου. Τότε άρχισε το κακό. Μέχρι το 2009 είχαμε τα προβληματάκια μας αλλά τα παλεύαμε και πολλές φορές μας περνούσε κι όλας. Στην περίπτωσή μας οι λόγοι είναι καθαρά πολιτικοί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι θρησκευτικοί μας “ηγέτες” θα κρατούσαν τις αποστάσεις τους. Είναι “ιερή” υποχρέωσή τους να σταθούν άξιοι συνεχιστές των ηρώων της τελευταίας μεγάλης “ελληνικής” “επανάστασης”. Πολιτικοθρησκευτική λοιπόν η επικείμενη επανάσταση. Το αμέσως επόμενο κλειδί στον ανωτέρω ορισμό είναι η φράση “γενικευμένη εξέγερση”. Πώς όμως ξεκινά μια γενικευμένη εξέγερση και τι επιπτώσεις έχει αυτή για τους συμμετέχοντες ; Η ιστορία, αν και στρεβλωμένη, μας δίνει μια εικόνα. Και αυτή είναι η μοναδική εικόνα που έχουμε οι περισσότεροι από επαναστάσεις. Τα πιο πρόσφατα γεγονότα ήταν αρκετά μακριά από την αυλή μας και η μοναδική μας επαφή με αυτά περιοριζότανε στα δελτία των 20:00. Όλοι μας αναγνωρίζουμε πλέον πόσο έγκυρη είναι η εικόνα αυτή. Έτσι γνωρίζουμε σίγουρα την Γαλλικη επανάσταση, την Αμερικανική και την Ρώσικη. Ιστορίες ηρώων που μετετράπησαν σε υποδείγματα για τις επόμενες γεννιές και υποσχέσεις επί υποσχέσεων από το εκάστωτε προκύπτον καθεστώς για ισοκατανομή του πλούτου και των δικαιωμάτων. Βήμα βήμα ο πλανήτης έγινε ένα πιο δίκαιο μέρος με ίσες ευκαιρίες για όλους τους υπήκοους εντός και εκτός της Αυλής. Αυτό που δεν κατάφερα να βρω σαν ιστορικό trivia, είναι ο αριθμός των νεκρών, των προσφύγων, των ορφανών, των ακρωτηριασμένων, όλων αυτών που η ζωή τους καταστράφηκε από κάποια επανάσταση. Δεν έχω στο μυαλό μου κάποια θεωρία συνομωσίας περί απόκρυψης ιστορικών στοιχείων, περισσότερο είμαι πεπεισμένος ότι οι αριθμοί αυτοί είναι υπερβολικά μεγάλοι και αδύνατον να εκτιμηθούν με ακρίβεια ώστε να καταχωρηθούν ώς ιστορικά στοιχεία. Επίσης θα ήτανε πολύ άκομψο να αποδώσεις στην εικόνα του ήρωα της ελευθερίας εκατοντάδες φόνων, βασανιστηρίων και βιασμών. Δε θα δούλευε ποτέ αυτό το marketing. Αναρωτιέμαι λοιπόν, πως φτάνει ένας άνθρωπος στο σημείο να επαναστατήσει με αυτό τον τρόπο, να προτάξει τα στήθη του αγνοώντας σφαίρες και λεπίδες. Τι είναι αυτό που οδηγεί τον επαναστάτη σε τέτοια άκρα. Τρεις λέξεις: θάρρος, πίστη και απελπισία. Θάρρος για να στυλώσεις τα πόδια και να αντισταθείς πιστεύοντας πάντα ότι ο σύντροφός σου θα μείνει πλάι σου ότι και να γίνει. Έχοντας χάσει τα πάντα, ουσιαστικά δεν παίρνεις κανένα σοβαρό ρίσκο επαναστατώντας. Είναι η μόνη σου επιλογή αν θέλεις να ξεφύγεις από την απελπιστική κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι. Όταν τα παραπάνω χαρακτηριστικά εδραιωθούν στη ζωή ενός συνόλου ανθρώπων, μίας κρίσιμης μάζας, η επανάσταση είναι αναπόφευκτη. Στην περίπτωσή μας, αν υποθέσουμε ότι ο συλλογισμός μου είναι ορθός, η προσμονή επανάστασης, τουλάχιστον όπως πολλοί από εμάς τη φαντασιωνόμαστε, θα είναι ακριβώς αυτό. Μια φαντασίωση. Και δεν θα τελειώσει σε μία εργάσιμη εβδομάδα. Θα ταλανίζει τις σκέψεις πολλών και θα τυραννά τα αυτιά ακόμα περισσότερων για πολύ καιρό ακόμα.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Cre8ive Interest

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s